Op school
Circonopoly vlot in de vingers krijgen, doe je met deze vorming. Een game over circulaire economie.
Circonopoly is een digitaal game over circulaire economie dat je als leerkracht kan verwerken in je lesaanbod op school. Geen onnodige kosten (gratis), geen praktische regelingen met verplaatsen en vrijroosteren, wél een ideale opstap naar een circulair project, een mini-onderneming, lesthema maatschappelijk verantwoord ondernemen...
Tijdens de serious game kruipen de leerlingen in de huid van een ondernemer die schoenen maakt. Hij/zij wil zijn bedrijf circulair maken.
Gedurende 5 investeringsrondes hebben ze de kans om investeringen te doen die kunnen bijdragen aan hun omzet of aan hun circulair bedrijfsmodel. De leerlingen leren in 5 rondes verschillende toepassingen kennen binnen de circulaire economie. Het team dat na 5 rondes het meeste circulaire punten heeft, wint.
Alle info over de game, incl. handleiding met speluitleg, leerdoelen, lessuggestie vind je op www.circonopoly.be.
Tijdens een train the trainer, speel je zelf de game in team. Daarna leiden we je op tot game master zodat je stevig in je 'sneakers' staat om ermee aan de slag te gaan in de klas.
Programma
Locatie
Duurtijd
Doelgroep
Aantal
Kostprijs