Hieronder vind je:
De leerplankoppeling voor bovenstaande studiegebieden werd gemaakt voor het Katholiek Onderwijs, evenals het Provinciaal, Stedelijk en GO-onderwijs (minimumdoelen).
Afhankelijk van de klemtonen die je legt zijn er nog zeker ook mogelijkheden voor andere vakken en studierichtingen. Vind je dus geen aansluiting bij deze economische invalshoek, ga dan even ten rade in de leerplannen waarbinnen je zelf actief bent.
Gemeenschappelijk funderend leerplan 2de en 3de graad D-, D/A- en A-finaliteit (II-III-GFL-ddaa)
4.7 Betekenisvol leren kiezen
Het eigen leer- en keuzeproces in handen nemen
4.1 Economie
4.1.4 Internationale economie
4.1.5 Economische groei en conjunctuur
4.2 De doelstellingen en werking van een onderneming
4.2.1 De essentie van duurzaam ondernemen
Verwantschap met leerplan Economie (Economie Moderne Talen | Economie Wiskunde, zie hierboven) en leerplan Economie” (zie hieronder).
4.2 De doelstellingen en werking van een onderneming
4.2.5 Supply Chain Management
Verwantschap met leerplannen Economie en Economie’.
4.2 Bedrijfswetenschappen
4.2.3 Supply Chain Management
4.4 Supply Chain Management
4.5 (Inter)nationaal goederenvervoer
4.5.1 Internationale verkoop
4.5.2 Douane
4.5.3 Vervoersmodi en reglementering
4.5.4 Documentenflow
SDG 9: Industrie, innovatie en infrastructuur
SDG 11: Duurzame steden en gemeenschappen
SDG 12: Verantwoorde consumptie en productie